Marktplaats Media is de afdeling binnen Marktplaats die zich bezighoudt met de grote adverteerders (top 200-merken). Voor deze relaties – vnl. online marketeers- organiseert Marktplaats Media jaarlijks een event, waarin kennisuitwisseling én entertainment een vaste plek hebben.

Eventbureau MOVE uit Haarlem was verantwoordelijk voor de organisatie en uitvoering van dit event. MOVE koos voor LinkRoom om het event interactief vast te leggen en vóór de dag zelf al de nodige attentiewaarde te creëren via de speciaal op maat gemaakte LinkRoom-website.

Wat hebben we gedaan?

Het middagprogramma stond in het teken van de toekomst van online advertising. Live reporters schreven blogs over de diverse sprekers en zetten deze direct online, ter plekke in de Westergasfabriek. Een videoteam maakte korte filmimpressies, die ook op de dag zelf online kwamen te staan. Via Twitter en blogreacties kon het publiek meteen reageren: alle ruimte dus voor echte interactie!

Zo ontstond op de LinkRoom-eventsite een letterlijk up-to-hour verslag in woord, beeld en geluid. Vlak na het event werden de presentaties van de sprekers bij de blogs geplaatst. Ook filmpjes van de sprekers met een gedegen samenvatting van hun verhaal werden online gezet.

Resultaat: een mix van een rijk, beeldend verslag met gedegen informatie. De impressievideo van het avondprogramma, met o.m. DJ-duo Sunnery James en Ryan Marciano maakten het compleet. Talking about online marketing…!