Schrijven zit in ons bloed, deadlines zijn een tweede natuur. Een compleet nieuw (online) magazine opzetten, rubrieken verzorgen, of alleen het hoofdinterview: we kunnen en doen het allemaal. Leesbare, informatieve verhalen in de juiste tone of voice. Met een aansprekende kop en een sterke staart.

We komen zelf met ideeën of werken met een briefing van een communicatie-afdeling of redactie. Voor de inhoud halen we van alles overhoop: we duiken in allerlei bronnen, zoals informatie uit vakbladen, interne teksten, (jaar)verslagen, interviews met sleutelpersonen.
Vragen van klanten

  • We willen jullie begeleiding bij het realiseren van een nieuw (online) magazine.
  • Help ons met het opzetten en schrijven van aansprekende nieuwsbrieven.
  • Hoe krijgen we de column van onze CEO aansprekend?
  • De teksten van onze experts kloppen 100% maar zijn gortdroog. Help!
  • Kunnen jullie onze corporate story opstellen?

Concreet:

  • concept en realisatie – online- magazines, inclusief art direction/design LINK naar dit blok
  • teksten: rubrieken, artikelen
  • nieuwsitems, nieuwsbrieven en persberichten
  • reclameteksten en advertenties
  • rapporten en verslagen: interviews met stakeholders
  • congres verslaggeving
  • productpresentaties
  • handleidingen

Een bekende vraag: voor welke sectoren schrijven jullie? Intussen bijna allemaal, kunnen we antwoorden. Alleen bij te technische onderwerpen moeten we afhaken. In alle andere branches zijn we snel op het juiste kennisniveau: namelijk dat van de beoogde doelgroep. Kwestie van goed inlezen en de juiste vragen stellen.
Schrijven is het ritme voelen van zinnen die samen de tekst maken. Van een uitspraak horen en direct weten dat dáár de kern zit, voor de spreker. Spelen met woorden en leestekens. Zodat ogen steeds een stukje verder willen lezen. En nog. Een stukje. Schepperdeschep met letters. Totdat het opperdepop is.